Muzikobala je žal edini medij na Obali, ki se je dogajanja povezanega s koprskim MKC-jem (MKSMC) lotil z različnih zornih kotov, saj do danes drugi mediji niso izkazali interesa po podrobni predstaviti nastale problematike. Ravno zato smo se odločili pozvati različne akterje (glasbenike, organizatorje koncertov) z Obale, ki so (bili) kakorkoli povezani z delovanjem koprskega MKC-ja (MKSMC), da povejo svoje mnenje o nastali situaciji. Žal nam je, da se veliko vprašanih ni želelo izpostaviti s komentarji, zato na njihovo željo njihovih izjav nismo objavili, a že ta podatek je sam po sebi dovolj zgovoren. Kot prvo objavljamo izjavo za javnost kolektiva delujočih v MKC Koper.
Izjava za javnost MKC (Kolektiv delujočih v MKC Koper: KAM, Dbi, Panda Banda, Nemesis Booking, Stoner Boner, Jamcoast, HCKP ter posamezniki in posameznice):
MKC: igra prostorov
“Smo neformalno združenje mladih, ki obsega formalne in neformalne skupine, društva in posameznike ter posameznice. Že vrsto let (nekateri celo desetletja) aktivno delujemo v prostorih Mladinskega in kulturnega centra (MKC) v Kopru. Organizirali smo številne vsebinsko različne dogodke, ki so bili obiskovani predvsem s strani mladih; združevali smo ljudi iz cele Slovenije in tudi iz tujine, saj je klub z dolgoletnim delovanjem pridobil mednarodni sloves. Dejavnostim v MKC smo namenili veliko časa, energije in lastnih sredstev z namenom izvedbe kvalitetnega programa, osnovanega na t. i. alternativni/neodvisni kulturi: koncerti, filmi, razstave, predavanja, neformalno izobraževanje ter programi za socialno ogrožene. V zadnjih letih smo v teh prostorih izpeljali več kot 200 dogodkov, katerih se je udeležilo tudi po 100 in več ljudi. Pred dnevi smo preko medijev izvedeli, da želi občina prostoru dati novo vsebino. Njihova izjava, da programi v MKC »že dolgo niso bili več namenjeni mladini« nas žali, saj daje v nič vse naše delo in dolgoletna prizadevanja. Ne moremo se znebiti občutka, da gre pri tem za spor med dvema političnima silama, pri čemer se bojimo, da bomo kratko potegnili tretji – mladina. MKC je še edini prostor v regiji, ki omogoča izvajanje tovrstne dejavnosti, mi pa imamo za prihajajoče obdobje potrjenih že veliko dogodkov. Skrbi nas izjava, da želi Občina klub odpreti čim širšemu krogu mladine, ker to razumemo kot željo po komercialnem programu in kot konec neodvisne kulture in ustvarjalnosti v tem prostoru, mestu in regiji. Želimo si in pričakujemo, da bo klub ostal pod vodstvom mladih, ki smo že leta vanj vlagali čas in energijo. Kljub vsem oviram in pritiskom imamo še ogromno volje in zanosa za delo, zato se temu ne želimo odreči. Zavzemamo se za obstoj alternativne kulture v mestu in regiji.” (Pod izjavo so podpisani; Luka Bevk, Toni Bračanov, Monika Buhančič, Mitja Cerkvenik, Tadej Čeh, Damir De Simone, Aris Demirović, Anja Dobrovič, Vid Gladovič, Corinne Godina, Jan Gorkič, Deborah Grbac, Kaja Joksić, Ivana Jovičič, Jan Klemše, Nataša Kocjančič, Tanja Kocjančič, Matjaž Marinič, Matevž Pucer, Marko Sabadin, Samuel Simonovič, Ivo Valenčič, Jure Vidmar, Teja Viler, Maja Zadel).
Andrej Vidic (Second Chance Blown): “Zdi se mi nedopustno, da je to očitno začetek konca zadnjega alternativnega oporišča na obali. MKC ni nikoli prinašal turbo zaslužka in to je bil karies v zlaganem nasmešku Popovičeve administracije. Vodstvo bi zlahka sprejeli različni kolektivi, ki so zadnja leta v MKC-ju več kot uspešno soustvarjali njegov program. V kolikor pa bi vodstvo prešlo v roke populistično konformiranemu kolektivu, ki je vajen zavetja korita MOK, bi pa raje videl Gregorčičevo 4 v plamenih.”
Enco Đurđevič (No Limits): “Moje skromno mnenje: MKC mora ostat’, noter naj pa bodo tiste skupine, ki že leta tam delajo … če ga bo pa Brecelj vodil, to pa sploh ni problem, konec koncev, so drugi, ki so tudi sposobni to opravljat … ampak ne zunanji, nekdo, ki je tam že dolgo časa in pozna razmere. Popovič in Brecelj naj obračunavata tako, da MKC ne bo trpel.”
Edi Udovič “Ejaq” (Ex-AlmostRage, Ex-Insanity): “Kaj se trenutno dogaja z Mkc-jem in MOK-om je situacija, ki se je morala prej al slej zgoditi. Upam samo, da bo plac prevzel nekdo, ki bo skrbel za mladino in underground sceno, če bo res DPZN šel ven. Da ne bi slučajno prišel nekdo notri in samo črpal občinski denar v svoje žepe. Koper oz. obala rabi mladinski center za nas/vas mlade in ne tako mlade, alternativce in se marsikdo, kjer bomo se vedno ga žurali skupaj in se imeli fajn.”
Aljoša Mislej “Chupa” (Sottomayor, S.C.B) – Vodja programa izolskega Shoto kluba, ki je ob podobni usodi pogrešal podporo institucionalnega dela obalne alternativne scene: “Glavno težavo vidim v tem, da javnost in oblast alternativno dogajanje v Občini povezujeta z eno samo osebo oziroma z enim samim društvom. Alternativno dogajanje v Kopru pač ni vezano (izključno) na aktivnosti DPZN-ja in Marka Breclja, daleč od tega. Različni organizatorji različnih prireditev so preko DPZN-ja dobili v uporabo prostore MKC-ja (dovolite mi uporabo starega izraza, ki je še vedno tudi edini v uporabi med obiskovalci) in je DPZN v bistvu deloval kot nekakšna krovna organizacija, ki pa si je jemala pravico odločanja o tem, kaj spada v program prostora in kaj ne.
Če bi koprska Občina prostore MKC-ja odvzela DPZN-ju zato, da jih preda v demokratično souporabo tudi ostalim aktivnim društvom na področju alternativne kulture ob dejstvu, da ima DPZN seveda enako pravico kot ostali za uporabo prostorov, bi odločitev vsekakor pozdravil. Bojim pa se, da je to le utopično ozadje in bo na koncu prostore dobila v uporabo organizacija, ki bo skrbela za “mladinsko” oziroma “študentsko” kulturno udejstvovanje, kar pa že dolgo ni več povezano z alternativnim dogajanjem, kot ga razumemo tisti, ki se z njim tudi ukvarjamo.
Rezultat deložacije bo tako le skoraj popolna ukinitev alternativnega koncertnega in kulturnega dogajanja na Obali, ki pa je že tako ali tako osiromašeno do te stopnje, da težko sploh še govorimo o sceni. Scene po definiciji pač ne more tvoriti ena sama oseba.”
Jaša Hedžet “Jajo” (NoAir, Toxine): “Mislim, da nima smisla, da pišem na dolgo in široko, saj se strinjam z vsem do sedaj komentiranim. Rad bi izpostavil zgolj to, da se zaenkrat ne gre ukvarjati z vrednotenjem delovanja znotraj MKC prostorov in WC predsednika DPZN, kljub temu, da bi lahko kaj … To v tej fazi sploh ni pomembno. Trenutno in samo trenutno je pomembno predvsem to, da ne vemo, kaj MOK namerava s temi prostori. Dejstvo je, da so MKC prostori (kdorkoli že organizira) edini, ki skrbijo za alternativno sceno, ki s tem prinašajo nove alternativne vsebine, za katere marsikdo sploh nebi vedel (kakšen ironični obrat: socialistični polje, ki prinaša novosti znotraj kapitalizma). Je sicer res, da gravitacija pogosto vleče v nekoliko bolj (sicer relativno) žanrsko ozkost, ampak tej prostori so na voljo tudi tistim, ki se to ozkost trudijo “od-ozkast”. Hočem rečt samo to: raje MKC z vsemi morebitnimi negativnimi konotacijami, kot nič. To pa pomeni it’ na MOK in se pozanimat, kaj nameravajo in po potrebi ukrepat. Šele potem se lahko upravičeno začnejo debate, kaj kdo komu, levi/desni, alternativci/šminkerji, denar/čistilka. Nič kot se včlanit in sami poskrbet za spremembe.”
Matjaž Gergeta (Noctiferia): “Moje upanje je samo, da MKC ostane v dobrih rokah mladih ljudi, polnih volje do dela in da se predvsem ohrani koncertni prostor. Poudariti je potrebno, da je to zadnji mladinski center na obali! Žalostno in alarmantno.”
Martin Vičič (Žižolath, Ex-Sensation): “MKC definitivno potrebujemo, to ni koprski prostor temveč prostor za mlade iz vseh obalnih občin. Sem pa definitivno za to da Brecelj odide iz prostora, ker v zadnjih desetih letih nisem bil na nobeni prireditvi, ki jo je organiziral on sam, temveč je bil zmeraj v vlogi najemodajalca prostora, torej je po mojem mnenju neuporaben. MKC je še en redkih prostorov, kjer se izrazi alternativa mladine in sicer isto mislečih ljudi (ki nas ni malo) in prostor potrebujemo.”
Tomi Toth (Toxine, Ex-Nabiska): “Kaj menim o nastali situaciji z MKC-jem? Tako, kakor večina ljudi (še posebej glasbenikov), ki jih poznam, se veselim konca Brecljevega mandata, za katerega smo mislili, da bo večen. Ampak moram biti fer in povedati, da nisem eden tistih obalčanov, ki dobro pozna zadevo (ali pa misli, da jo dobro pozna) in na podlagi tega ima mnenje, ki ga lahko politično, gospodarsko, lokalpatriotsko in ne vem še kako utemeljuje. In ne vem niti zakaj o tem govorimo šele sedaj, zakaj ne že 10 ali 15 let nazaj? Moje mnenje o MKC-ju in DPZN-ju je večinoma nastalo post-festum in to zaradi tega, ker takrat ko sem največ sodeloval in preživljal čas v MKC-ju sem bil kar mlad in o tem nisem kaj dosti reflektiral. O čem reflektiral? Naj grem najprej en korak nazaj: v tistem času ko smo z najstniškimi ansambli vadili in koncertirali v MKC-ju, me je zelo presenečalo to, da je veliko glasbenikov starejše generacije (tam od 5 – 10 in več let starejši) imelo veliko slabega za povedati čez Breclja in DPZN in nekaj teh je načelno nehalo obiskovati MKC. Ni mi bilo jasno zakaj… Mi z Brecljem nismo imeli problemov… no, res je, da so nam bili njegovi neskončni monologi (tako na odru kakor drugje) dolgočasni, da se nam je zdel postopek zapisovanja ob vsakem prihodu in odhodu iz MKC-ja nepotreben (nepotrebno se nam je zdelo, da smo morali stati zraven in poslušati ) itd., ampak iz vsega tega smo se norčevali, ne pa se s tem obremenjevali.
Tisto, v zvezi s čimer se kot najstnik nisem nikoli spraševal, je to, kdo je imel kaj od teh prireditev v MKC-ju in kakšna je bila MKC-jeva finančna struktura. Če smo v drugi polovici devetdesetih let kdaj celo popoldne plakatirali Koper, Markovec in Semedelo zato, da smo lahko igrali v MKC-ju in če je potem tisti koncert imel vstopnino, oziroma članarino in če je MKC dobival sredstva občine za prirejanje dogodkov… kam je šel denar od vstopnine? Ne, ne mislim, da so to neke velike zarote, ne mislim, da je MKC služil bajne denarje in da Brecelj svoje bogastvo skrbno skriva z opravo brezdomca… Samo na živce mi gre, da smo včasih plakatirali, včasih čistili prostore kluba, in ne vem če je to bilo res potrebno zaradi finančne nuje ali je šlo za to, da si je Brecelj ekonomijo ustanove zamislil po svoje in jo tako tudi implementiral – na škodo nastopajočih.
Tega, da bo MKC, kot ga poznamo, razpadel, se veselim tudi zato, ker se je pač v tistem prostoru čas ustavil. Vedno enaki projekti, enaka muzika, enaki ljudje… Tukaj sem mogoče malo posplošil, ampak zelo, zelo, zelo, zelo malo. V MKC-ju sem bil nazadnje pred dvema letoma in njegova zatohla avra je bila nespremenjena.
Nekateri zaščitniki MKC-ja pravijo, da ga je potrebno ohraniti, ker je to še edini »alternativni plac« v Kopru. Ne vem, kaj ta specifična alternativa točno je, ampak mislim, da če obstaja volja in občinstvo za metal, hc, punk, noise in kaj jaz vem še kakšne koncerte, prireditve, delavnice ipd., se bodo našli tudi nadobudni organizatorji, nastopajoči in lokacija. Mislim, da MKC (in s tem v bistvu mislim DPZN) ni edina možnost in še zdaleč ne najboljša možnost – nimam nič proti prostoru kulture, ampak nič ne bi bilo narobe, če bi malo osvežili kulturnike v njem.”
Miha Mrdjenović (Pudding Fields): “Trenutne situacije v klubu ne poznam. Vem, da smo okoli leta 2002, ravno pred snemanjem prvenca ostali brez prostora za vaje in edini, ki nam je takrat odstopil prostor je bil Marko Brecelj. V zameno, nismo ne pucali WC-jev, ne pospravljali po klubu ne delali kakršnega koli drugega težaškega dela, mogoče smo kakšen plakat ali flajer sem ter tja odnesli in zalepili.
Prav tako smo bodisi na povabilo Marka, bodisi samostojno nastopili v klubu MKC – večkrat, kjer prav tako, kot se spomnim posebnih težav nikoli ni bilo, prej topel sprejem in vedno prijateljsko vzdušje.
Osebno menim, da je za razvoj alternativne kulture – ne samo glasbene, v Kopru tak klub nuja, v kolikor bo vatle prevzel kdo drug, upam samo, da ga bo vodil vsaj tako dobro, kvalitetno in korektno, kot ga je do sedaj vodil Marko Brecelj.
Luka Butuči (Korte Sexperience): “Po petnajstih letih obiskovanja MKC-ja lahko rečem, da sem doživel kar nekaj dobrih prireditev. Edino, kar me je s časoma začelo motit, so bili nevmesni monologi Marka Breclja sredi koncertov. Mislim, da je v MKC-ju čas za spremembe. Frišen podmladek iz društev, ki tam delujejo zelo uspešno izvajajo prireditve. Žal je to še en izmed alternativnih umirajočih klubov in upam, da bodo prostori še v prihodnosti namenjeni alternativni sceni.”.
Boštjan Musa (No Limits) “Mislim, da spremembe v koprskem MKC-ju so potrebne, ne vem pa, če bo s tako potezo MOK omogočila spremembe v smer, kakršne si predstavljam, se pravi, ohranit alternativno dejavnost v klubu. Karkoli že mislim/o o Breclju je kultna oseba, ki je bil glavni “krivec”, da sem imel kot srednješolec kam zahajat, se družit z somišljeniki, spit’ kako pivo in kaj zaružit.. Se pravi za spremembe da, ampak ne vem, če govorimo isti jezik…”
Dane Milošević Štukl (Fisted, ex-Momci): “Trenutno dogajanje v zvezi z DPZN-jem in MKC-jem na sploh je za razvoj alternativne scene na obali zelo škodljivo. V tem trenutku nimamo mladi nobenega zagotovila, da bomo imeli prostor na obali, kjer bi lahko kolikor toliko nemoteno ustvarjali in se sproščali ob glasnih tonih. Aroganten odnos občinskih oblasti samo kaže, da jih za naš razvoj ne briga, pa bi jih moralo, saj je edino raznolika družba lahko tudi uspešna in zdrava. Kar se ne sprosti v klubih, se sprosti nekje drugje, v sili tudi na ulicah.”
David Nik Lipovac (Vinotoch) “Dobro je! Če povem po resnici, sem za tak razplet tudi navijal. Koprska mladina rabi eno ‘freško’ spremembo. Me prav zanima kako se bodo/bomo znašli. Diši mi po skvotu.”
Simon Blaško (Mladinski delavec, Ex-Sensation): “Tudi mene skrbi, komu bodo dodelili upravljanje oziroma uporabo prostorov MKC-ja. Glede na prebrane komentarje vodilnih v MOK me je malo strah, da ne bo slučajno tudi tukaj nastal kakšen klub ali diskač za mlade brez ambicij, ki gredo tam kamor gre večina, ne ozirajoč se na glasbo, ki se tam predvaja. Takšnih je že itak kar nekaj naokrog. Tudi jaz upam, da bo dobilo prostore na uporabo eno ali več društev, ki že organizirajo dogodke v MKC-ju in da to ostane prostor za druženje mladih ljubiteljev alternativne glasbe, kot je bilo do sedaj, morda bi delovali celo bolje in brez večjih ovir, če bi sami vodili MKC.”
Robert Vatovec (R.V.B.B., Hišni bend): “Marko Brecelj je zame poseben kaliber. Kot prvo sem ga zelo cenil kot kantavtorja, ko je še z dvanajststrunsko kitaro nastopal po gimnazijah. To je bilo obdobje po Kriku. Po tem sem občudoval njegov “COCKTAIL”, Buldožer, Duo Zlatni zubi, dokler nisem še sam sestavil z njim banda Marjanov Čudni zajec in posnel ploščo “SVINJAM DIJAMANTE”. Dosti tega smo, z ostalimi, doživeli. Pozneje tudi z Javno vajo. Dosti krat sva si prišla navzkriž, tako, da sva midva deklarirana nasprotnika. Kljub temu ga nisem nikoli sovražil.
Brecelj je bil vedno inteligenten, pameten, ima velik smisel za humor in duhovitost. Vedno postreže z novimi idejami in s svojo originalnostjo, stalno pestri družbeno življenje v Kopru in tudi drugje. Mislim, da bi bilo družbeno življenje brez Breclja dosti bolj pusto. Prepričan sem tudi, čeprav dosti ljudi ne misli tako, da je Marko Brecelj poštenjak in ne krade denarja in posluje transparentno. Glede političnega bistva te situacije, pa ne morem dosti povedat’, ker ne poznam dovolj dobro podrobnosti. Lahko le rečem ,da bi bil handikep za umetnost, kulturo in še za marsikaj, če Brecelj ne bi mogel delovati. Je pa res, da je mogoče delal preveč enosmerno (t.j.,da je določene pobude, ki niso zrasle na njegovem zelniku, vedno zavračal in jim ni dovolil, da bi se razcvetele). Mogoče je dolgoročno tudi to šlo komu v nos, ko se ugotavlja, da vsebina v MKC-ju “ne ustreza”. Upam, da se bo našla rešitev in da bo Brecelj funkcioniral še naprej.”
Simon Vukšić (Žižolath): “Marko Brecelj ni več v stanju biti šef koprskega MKC-ja. Najbolje bi bilo, da vodenje kluba prevzame eno izmed društev, ki tam organizira koncerte. Predvsem pa je potrebno prostor preurediti in obnoviti, da se lahko legalno pridobi vsa potrebna dovoljenja za nemoteno delovanje (obratovalno, požarna varnost ipd.). Mislim, da je skrajni čas za novo poglavje koprskega alternativnega kluba.”
Primož Mislej (Sensation, S.C.B.): “Poskus mestne občine Koper, da zapre kulturno in siceršnje zbirališče mladih, vsekakor ni izoliran primer. Pred leti so tako zaprli vrata dvema takrat zelo aktivnima kluboma (Izbruh Kranj in Shoto klub Izola). Zadnje čase ima takšne težave tudi Metelkova, saj jim na vse možne načine otežujejo delovanje. Če gre v primeru koprskega MKC-ja res le za spor med Županom in Markom Brecljem, kot predsednikom DPZN, v kar resno dvomimo, je rešitev lahko ta, da upravljanje prostora prevzamejo “mladi” aktivisti, ki že vrsto let delujejo v tem prostoru in so, roko na srce, v zadnjih petih ali šestih letih organizirali veliko večino koncertov v tem prostoru. Zaprtje MKCja bi vsekakor pomenilo, da ne gre za spor dveh “politikov” ampak za spor oblasti z neinstitucijonalizirano kulturo mladih in za preprosto zaprtje še zadnjega alternativnega kluba na obali. Nisem napisal mladinskega, ker klub ni namenjen zgolj mladim, ampak vsem ljubiteljem takšnega kulturnega ustvarjanja. Za ustvarjalno srečevanje angažiranih ustvarjalcev in koncerte pa bodo ostali le še kafiči, ki pa načelno niso družabni prostor istomislečih.”
Blaž Maljevac (Radio Koper, Pangea): “Marko Brecelj je motnja v sistemu. Vsak dober sistem mora imeti motnjo, ki slednjemu služi kot lakmusov papir. Kako bomo brez takšnega indikatorja merili pH družbe? Sicer se za Marka ne bojim: priletnih parazitov, kot sami sebi pravi, se ne znebiš kar tako. Markovemu kolenovanju ni videti konca. Brez skrbi.”
Jan Urbanc (Hiram) “V MKCju sem se prvič znašel nekje v 7. razredu osnovne šole, ko je Marko edini v Kopru meni in somišljenikom omogočil glasbeno udejstvovanje v nekem organiziranem okolju. Sodelovanje je trajalo cca 10 let, ko smo se zaradi malenkostnih nestrinjanj razšli. Kljub temu sem še naprej redno obiskoval dogodke v MKCju in prostor imel za svojega. Vedel sem, da bom tam vedno lahko doživel nekaj glasbeno svežega in poživljajočega. Tudi zdaj, 25 let kasneje rad obiščem prostore, katere imam se vedno za svoje in v katerih vedno naletim na prijeten sprejem. Menim, da mora MKC ostati v rokah glasbene in kulturne alternative, četudi to pomeni spogledovanje s koncepti, ki mi niso več nujno blizu – alternativa, ki se požvižga na pravila kulturnega trga in trendov mora imeti svoj prostor v družbi. MKC to omogoča v varnem in zaupanja vrednem okolju. Hegemonija no way.”
Uroš Kekuš Kleva (Bivši mladinski aktivist, Ronald Vegan): “Debata okrog priletnega t.i. mladinskega kulturnega delavca je v nastali situaciji glede prevzema prostorov MKC s strani MO Koper, irelevantna. Dosmrtni predsednik DPZN je dolga leta avtoritarno izkoriščal svoj položaj upravljalca prostorov MKC in mačehovsko obravnaval vsa ostala društva in posameznike, ki so želeli v MKC izvajati lastne programe, prav tako namenjene mladim. Finančna sredstva namenjena DPZN s strani MO Koper so bila namenjena upravljanju in kritju obratovalnih stroškov MKC, za kar DPZN ne bi smela zahtevati finančne ali katerekoli druge oblike poplačila za souporabo prostorov in infrastrukture MKC – temu na kratko pravim sabotaža mladinskega in kulturnega izražanja in napredka le-tega!
Moj apel gre na vas, mladino – osredotočite se na osnovne potrebe, ki jih kot glasbeniki in umetniki potrebujete za dosego vaših ustvarjalnih ambicij in jih zahtevajte! Obalna mladinska glasbena scena je bila vsa ta leta podhranjena in kaže, da bo dokončno izumrla, če se vsi, alternativci in mainstreamerji ne povežete v skupno gibanje, ki vam bo zagotovilo obstoj, ali še bolje, napredek! “V slogi je moč!” in naj vam slogan ne zveni kot kliše ali izrabljena fraza – vsaka politična elita to ne bi bila, če za njo ne bi stala kritična masa ljudi in jih izvolila. Ukrepajte temu primerno!
Prostori MKC so zgodovinski in edinstveni, a naj vas tradicija ne ovira pri vaših zahtevah. Pri vaših vztrajanjih lahko dosežete še več kot zgolj obdržati MKC, predlagajte alternativni prostor, ki bo geostrateško in infrastrukturno lahko še bolje ustrezal vašemu delovanju. Za dosego cilja se ne omejujte, posegajte po alternativah, improvizirajte koncerte, razstave, delavnice in performanse po celem mestu, nagovorite občane MO Koper in jim predstavite dejstva in pozitivne plati vaših dejavnosti, organizirano kontaktirajte medije, zahtevajte javna soočenja s predstavniki MO Koper, kjer zahtevajte jasno opredelitev do dotičnega primera itn. Pridobite večinsko mnenje na svojo stran! ¡No Pasarán!”
Grega Avbelj (glasbeni aktivist, Hardcore Koper): “Bom najprej začel s perečo temo MKSMC-ja, DPZN-ja in Popoviča! Glede tega, se strinjam z izjavo Borisa, da je potrebno odstraniti Breclja iz MKCja, ker pač vemo vsi, da je že v letih, da je že skisan in predvsem zato, ker si je on v tem MLADINSKEM centru ustvaril svoj imperij! Imperij imenovan Društvo prijateljev zmernega napredka… Imperij, katerega vodi on in samo on. V katerem mladinskem centru si videl, da po koncertu mora celoten klub, vse prostore počistiti pobudna skupina, ki je organizirala, pač neko prireditev. To si je Brecelj izmislil in tako more bit’. Brecelj bi mogel zapustit MLADINSKI center že zdavnaj in prepustit mladini prostore in center nasploh. V teh 15 letih, ko sem nekako aktiven v klubu, sem videl marsikoga, ki si je želel pomagati in delat bodisi s katerim od pobudnih skupin ali v MKCju, ampak ko je prišel v stik z Brecljem, se je ta želja hitro razblinila. Smo imeli tudi mi take v Hardcore Koper koletivu.
Vračam se nazaj k temu, da podpiram Popovičevo odločitev, da je potrebno odstranit Breclja iz MKCja. Ok, to kot sem že rekel se strinjam, ampak se pa bojim, da bo Popovič, kot ga vsi poznamo, predal tudi ta takoimenovani “MKC” in s tem uničil še edini prostor za alternativo/underground na obali, saj kot vemo, Obala nima takih prostorov, razen MKSMCja v Kopru! Vemo, kam bo to vodilo, vemo kaj se bo s tem rodilo, če se bo Popovič umešal vmes. Jaz srčno upam, da bo ostalo samo pri temu, da se izloči Marka Breclja in da se obdrži MKC in se ga NE preda neki študentski organizaciji, ampak da se da prvo priliko mladini, ki se že bori in zbira podpise s peticijo, da prevzamejo klub in vodi naprej legendarni MKC! Z Brecljem vemo vsi, ki smo kdaj tam delali, da je zelo težko delat’. Ostati mirnih živcev in speljat koncert s prisotnostjo Breclja, bi lahko bila že olimpijska panoga! Jaz zmagam, definitivno!” Dosti ljudi me (HCKP_Grega, brez Ivota) sprašuje zakaj sem delal zadnji 2 leti koncerte v Mariboru ali Ljubljani. Prvo me je pripeljal do tega spor med Ivotom Valečičem in Brecljem na našem zadnjem koncertu v MKCju, ki je bil 22.2.2013, oz tej spori so se začeli že prej, ampak o tem ne bom, ker ne vem točno zakaj je šlo. Verjetno trda ištrijanska glava od Ivota in trma in ponos Breclja, ki pač nista šla skupaj. Nakar je po tem sporu prišlo ven, da Hardcore Koper ne sme več delat koncertov v MKSMCju oz. HCKP JA, ampak brez Valenčiča. Na podlagi tega sem se odločil, da v Kopru ne bomo več delali koncertov in smo poiskali pomoč prvo pri naših dobrih kolegih Dirty Skunks v Ljubljani, nato še v Mariboru preko Mc Pekarne/Jazz Klub Satchmo in kolegov, ki so pokazali dobro voljo in pomagali. Da ne govorim, da sem imel 100x boljše pogoje v MC Pekarni MB, kot pa praktično doma pri Breclju, ker sem aktiven že od 15 leta! In tako se nadaljuje ta saga…”
Biljana Pavlovič (dolgoletna obiskovalka MKC-ja): “Epidemija ukinjanja oziroma (načrtnega?) hiranja alternativnih kulturnih prizorišč je v polnem zamahu. Po izolskem Shoto klubu, ki so ga zravnali s tlemi leta 2010 zaradi nerazumevanja izolske občine za alternativno kulturo in političnih zakulisnih igric, ki so tekle v ozadju, je iz podobnih razlogov naslednji na tnalu koprski MKSMC. Zahteva koprske občine po izselitvi Društva prijateljev zmernega napredka iz Gregorčičeve 4 sproža različne odzive v javnosti. Od te, da gre za politično igrico in kaprico na ravni Boris Popovič vs. Marko Brecelj, do udrihanja po Breclju, da je MKSMC vodil konfliktno in nepovezovalno ter da je zahteva po izselitvi logična posledica. A treba je pogledati onkraj omenjenega. Kar je najbolj zaskrbljujoče je to, da bo Obala slej ko prej ostala brez zadnje trdnjave alternative, ki je kljubovala mainstreamu in je razširilo obzorja marsikateremu posamezniku, spodbujalo h kreativnosti ter ni poznalo ločnice staro, mlado. Ključno vprašanje torej je, kaj se bo zgodilo na Gregorčičevi 4, ko (če) pride do izselitve. Zdi se namreč, da gre za ad hoc odločitev koprske občine, ki je bila sprejeta brez tehtnega premisleka in brez dolgoročne vizije. Ena od rešitev bi bila prevetritev vodstva MKSMC, ki se očitno v zadnjih letih ni zaskrbljeno spraševala, zakaj alternative željni osebki niso več tako množično drli na Gregorčičevo 4 kot nekoč . Naj v MKSMC vstopijo, se povežejo stari-novi akterji, ki bodo dali nov zagon temu prostoru, ki se v svoji dolgoletni zgodovini ima pohvaliti z marsičem, a v zadnjih letih stagnira, in to ne samo zaradi drastičnega podfinanciranja.”
Andrea Effe (glasbenik, producent): “Nimam posebnega mnenja o tej situaciji, saj sem že dolgo odmaknjen od realnosti MKCja (oz. njegovih kasnejših izpeljank), in je MKC realnost odmaknjena od moje, pa še od česa. Upam pa, da karkoli se bo zgodilo v tistih prostorih, bo v prid kulturi in koncertni dejavnosti, po možnosti v najširšem smislu obeh teh pojmov.
Glede na to, da sem bil tam v letih, ko se je začela sedanja vladavina MKCja, bi samo dodal, da nič ne more biti večno in ta morebitni epilog me ne bi čudil, saj zgodovina uči, da kdor se z ognjem & ropotom vseli, je velikokrat z ognjem & ropotom kasneje izgnan – karma, ali pač, c’est la vie.”
Boris Bradač (aktivist, kulturnik): “Nevladne organizacije so vedno bolj potrebne, saj državne ne opravljajo svojega dela. Moti me edino to, da denar, če je, ni transparentno porabljen. V MKC-ju sem bil več kot 10 let, pa nam na misel ni prišlo, da bi denar porabili za lastno delovanje, temveč smo ga dali za program. Sicer pa tak plac mora biti, je dobro, da je in še premalo jih je.”
Alen Fekonja (častni član Svinjske tačke, Sottomayor): “Z mkc-jem sva se spoznala pred 30 leti. Najprej kot obiskovalec, kasneje pa kot glasbenik. Lahko podam moje videnje mkc-ja pod dvemi diametralno nasprotnimi si “vladami”, ki sta tam vedrili/oblačili. Najbrž bom pristranski, ker sem pritiske na mkc s strani Breclja “doživel” z nasprotnega brega-sem pomagal ekipi kateri “se desio Brecelj”. to kar ste objavili na MO (mkc leaks) mi je znano že vsa ta leta. Res je da so v mkc-ju pod Brecljem ogromno dogodkov organizirali naredili,pripravili. res je, da ima mkc danes mednaroden sloves… ne bi želel, da kdo napačno razume kar sledi (po domače povedano- boli me patka če bo kdo stegnil surlo na to kar bom napisal). Že Brecljev vstop v mkc je bil kurvinski. Kaj to pomeni? da je bil pred časom že takrat (neoliberalni pristop-laž, manipulacija, obračanje dejstev) in ko neko zgodbo gradiš na gnilih temeljih ( s tako energijo je “osvojil” in pospremil na življenjsko pot mkc). Že zdavnaj bi lahko postal “brecelj iz ozadja” in dovolil mladim da dejansko upravljajo z mkc-jem. in točno ta neodločitev se je vrnila kot boomerang from twilight zone (po 20 in nekaj letih). Kot sem ze nekje napisal-mkc ni Brecelj in pika! to bi moralo kapnit tudi njemu… držim pesti za vse skupine in društva, ki delujejo pod streho mkc-ja in želim, da bi cesar popo dozivel lep moment in končno dal njim mkc v upravljanje.”
Borut Jerman (Kulturno in izobraževalno društvo PiNA) Stališče PiNE: “Po našem mnenju so vsebine MKC pomemben del regijske kulturne dediščine. Veliko različnih posameznikov in organizacij je skozi leta delovanja pripomoglo, da je MKC to kar je danes in prekinitev te kontinuitete bi pomenila izgubo za alternativno kulturno polje. Izbran način prekinjanja te zgodbe ni primeren, kar pa ne pomeni, da mora biti DPZN kot upravljalec apriori izvzet iz vrednotenja in vsebinskega premisleka. Na Pini bi želeli da se diskurz na vseh straneh ne odvija okoli imen posameznikov, ampak se osredotoča na vsebino z namenom izboljšanja mladinskega in kulturnega sektorja, tako alternativnega kot ostalega, za kar bi, kot smo na Pini ugotovili, potrebovali širši premislek in strategijo.”
Rok Žigon (Predsednik KŠOK – Klub Študentov Občine Koper): “Kot ena izmed nevladnih organizacij na področju študentskega organiziranja v Kopru, vidimo resno pomanjkanje na programu za mlade občane in posledično njihovo vključevanje v sam razvoj in kulturo občine. KŠOK v Kopru deluje že dobrih 20 let in pokriva različna področja, med drugim tudi glasbeno, v sklopu katerega je bilo veliko prireditev izvedenih prav v prostorih MKSMC. Čeprav se delovanje MKSMC-ja v marsičem razlikuje od delovanja KŠOK-a, je MKC edino alternativno središče v centru Kopra, ki ne le z organizacijo glasbenih prireditev temveč tudi s spodbujanjem mladih k ustvarjalnosti, ohranja alternativno kulturo ki je na celotni obali hudo zoperstavljena. MKSMC-jevo delovanje še zdaleč ni “mrtvo” na področju mladine, res pa je da bi bila potrebna revitalizacija samega vodstva in posledično programa, doprinesla k novim, svežim idejam, ki bi središče MKSMC pripeljale na novo raven.”