Od prejšnjega Rudijevega albumskega prispevka, naslovljenega KonƏc, te dni mineva tri leta. Peti po vrsti, naslovljen Šentiment in izdan novembra 2017 pri založbi Celinka, ponuja deloma podoben, predvsem pa drugačen pristop. Podobnost je v raznolikosti – spomnimo, KonƏc so sestavljale skladbe, nabrane na različnih koncih s sodelovanjem različnih glasbenikov in tako je tudi sedaj. Šentiment pa je kljub temu drugačen, saj je zvokovno manj glomazen zaradi odsotnosti festivalskih popevk in posledično orkestrskih aranžmajev. Kljub temu, da skozi album doživimo precej slogovnih zasukov, je fokus na kantavtorskemu zvoku, kjer prevladujeta akustična kitara in vokal, z občasnimi zadržano odmerjenimi dodatki (kot protipol zvočnemu zidu s prejšnjega albuma).
Album uvede istrska ljudska De lete in pu v izvedbi Okteta Aljaž, sledita pa dve avtorski v istrskem stilu – I(n)štrumental in Marija Ištrijana, v kateri vokalno sodelujejo Krkuča Kunekšon in ŽPZ Vrhovke. Zvok in pristop do tu spominjata na album Rudi Bučar in Istrabend, vendar sledi obrat v obliki koherentno kantavtorske četrtine albuma – skladbe Greva naprej, Tisti ljudje in Samo ti so radijsko pismenemu poslušalcu znane že iz preteklih let. V drugi polovici se album vrne v preskakovanje stilov; zvok akustične kitare najprej nadomestita klavir in metronom v že objavljeni skladbi Šaltinka, domiselno aranžirani za duet s pianistom Markom Črnčcem (čeprav je v resnici ta verzija originalna, prejšnja pa priredba). ŽPZ Vrhovke je znova slišati pri ljudski Kemu si dala rožice, Lea Sirk pa se Bučarju pridruži pri Ostala bova tu, singlu, ki je najavil izid albuma. Skupaj s Še malo (čeprav ni naveden, je prepoznati, da gre za duet s Hamom) tvorita reprizo kantavtorskega momenta pred zaključkom albuma, ki s priredbo hita Sen znala jes znova pripade Oktetu Aljaž.
Šentiment se kakor vsi albumi pred njim (še najmanj KonƏc) deloma intenzivno navezuje na istrsko dediščino. Slišati je, da znotraj tega vpliva išče različne in nove izrazne možnosti, kar izdelku doda vrednost. Vrhunce albuma pa kljub temu najdemo predvsem na drugem bregu – v kantavtorskih skladbah, ki so na pričujočem izdelku najbolj očitno doslej postavljene v svoj osnovni intimni kontekst minimalističnih aranžmajev in zrelejših introspektivnih besedil. Kot večkrat doslej, je delež že objavljenih in prearanžiranih skladb kar visok (album je tako bolj zanimiv za širše poslušalstvo, ki rado posluša, kar že pozna), a še dovolj nizek, da ne izpade kot zbirka. Še zanimivost za konec: Šentiment je prvi album po prvencu Kapot, ki ne vsebuje skladbe 3×7.
Skladbe:
- De lete in pu
- I(n)štrumental
- Marija Ištriana
- Greva naprej
- Tisti ljudje
- Samo ti
- Šaltinka
- Kemu si dala rožice
- Ostala bova tu
- …
- Sen znala jes
Produkcija: Gaber Radojevič